lördag, oktober 07, 2006

Ska bara måla om...

Det var inte speciellt länge sedan jag yttrade den komentaren. Visade sig nu att det var mer jobb än tänkt. Till råga på allt så är det fortfarande smutsigt i lägenheten. Snubben som bodde i den innan har ju ingen uppfattning om vad städa betyder. Han hade inte ens damsugit golvet den djäveln! Uppmandae han till att göra detta innan helgen eftersom jag tänkte börja måla då. Javisst sa han! Och vad jag fått lära mig så betyder det svaret att en person förstår och accepterar den uppmaning man just lade fram... men inte denna killen. Gäddhuvud!
Orkar inte ha honom springande i lägenheten nu mer så jag gör det själv!
Hur som helst så ser det ut som om en blind man fått tag på en pensel och börjat måla. Det är färg lite varstans. Men ur detta oorganiserade kaos ser jag mig skönja en skönhet som skulle få Martin Timell att erkänna sig besegrad.

Idag lördag är jag i alla fall helt slut i huvudet, har målat och grejat i två dagar i sträck. Gör väl det samma imorn antar jag. Hoppas på att kunna ha allt klart för flytt nästa helg.

Nej nu måste jag gå, har spackel under naglarna.

1 Comments:

At 1:28 fm, Blogger Michael said...

Gäddhuvud, haha. Underbar den dissen. Jobbigt dock när folk inte gör sitt jobb innan utflytt. Det brukar ju vara jävligt hård koll på sådant annars.

Hur som helst, det lär ju bli cleant när du till slut blir klar, och det kommer väl göra allt besvär värt mödan.

 

Skicka en kommentar

<< Home